Va, tittar inte du på melodifestivalen!?

 
Detta är ofta reaktionen jag får när melodifestivalen kommer upp på tal och jag står som ett frågetecken och samtidigt inte kunde bry mig mindre om de låtar som har kommit vidare. Detta av en enda anledning, det är så fruktansvärt korrumperat! Aftonbladet skriver om att tusentals röster som har registrerats med hjälp av en robot, radioprogrammet Änligen morgon tar upp ämnet då de berättar att alla melodifestivalens artister samtycker då de skriver på kontraktet att det inte nödvändigtvis måste vara den artist som får flest röster som vinner. Men vänta nu, var inte det just DET som var meningen, spänningen med melodifestivalen? 
Det är alltså meningen att du ska skänka bort dina pengar, hur mycket är det de tar 10kr/sms eller kanske mer jag vet inte. För att din röst sedan inte ska betyda ett skvatt! Detta resulterar i att hela Sveriges befolkning skänker pengar då de röstar (och vem vet hur mycket pengar det blir ) men rösten tas sedan ifrån dem.. Så vad eller vem är det som de skänker sina pengar till egentligen?
Det är rent ut sagt fördjävligt att Sverige inte ens kan ha en jävla melodifestival utan att den också ska korrumperas. Det säger ju och andra sidan en hel del om hur Sverige fungerar och styrs. Det är pengar som styr, har du pengar så har du makt och företag så som svt är inte rädda för att lura dig på dina surt intjänade riksdaler som du dessutom säkert var tvungen att jobba in när du egentligen skulle varit hemma och varit sjuk. ( *Host*Jävla Reinfeldt *Host* )
 
Förövrigt så händer det inte så mycket här hemma. Det regnar en söndag i Borås så datorn får bli min enda underhållsningskälla! Jag ska inte uppehålla dig mer, jag ska nu gå och öppna en öl och fortstta strida i World of Tanks som i sig är en utmärkt källa för att ta ut frustrationer och annat dåligt humör på! ;)
 
Så länge!
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Jenny am I

Vill du läsa om allt från politiska åsikter till mode så kika in här!

RSS 2.0