Skärpning talspråksbloggare!

Jag älskar att läsa! Jag läser flera olika bloggar just nu, kenzas, kissies, desire nilsson, tyra, paow och nellie berntsson och bara för att jag läser dem innebär inte att jag tycker om dem! Tvärt om, jag drar mig ofta till saker som jag stör mig på men det gör mig väl bara männsklig antar jag. Det som skiljer en bra blogg från en dålig blogg är generellt sett är en sak, språket som bloggen skrivs på. Det vill säga att använda ordet "ända" som i "Det är det ENDA jag vill" eller att använda icke existerande ord så som "aja nu ska jag bla bla" är INTE OKEJ! Att skriva i talspråk när man driver en blogg är INTE OKEJ! Driver man en blogg kan man väl åtminstonde försöka att vara lite proffisionell, självklart så finns det undantag som bekräftar regeln. Ett stavfel här pch där.. Där blev det ju ett stavfel, fan.. Ett stavfel här och där har aldrig skadat någon men att inte ens försöka är bara dåligt. Resultatet blir att bloggen blir jobbig att läsa och det känns som om det var en femåring som har suttit och kladdat ner sin dag på en dator.. Skärpning!
 
Hur som så skulle jag vilja läsa mer! Har du något pra tipps eller en egen blogg så skriv gärna! Det spelar ingen roll om du skriver om något speciellt eller inte, jag vill bara läsa någorlunda bra svenska och jag älskar annorlunda! :)
 
                    
 
Alexandra - Lakeyours
2014-04-16 @ 22:35:48
URL: http://lakeyours.devote.se

Hej!
Har nu en tävling på bloggen där du kan vinna ett presentkort på 199 kronor hos Designskins.se som är en hemsida där du kan designa egna skal/skins för din telefon, dator, skateboard, möbler, fordon och mycket annat. Så var gärna med och tävla, kram!




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Jenny am I

Vill du läsa om allt från politiska åsikter till mode så kika in här!

RSS 2.0